10-01-11

Cha cha bloggen! Eller nej, det kändes fel. Får bli ett vanligt hej istället :)

Hade jätte trevligt hemma hos Sandra igår. Älskar hennes lägenhet, den är så fräsch och stilren. Det blev hon, jag och Ela. Lilly skulle också varit med men hon mådde inte bra så hon stannade hemma. Kom dit vid tre, åt hennes mamma goda morotskaka och drack kaffe. Sen satt vi där och snacka till ungefär 8. Sen kom Jocki och körde mig hem till Bjuf.

Hemma hände det inte mycket. Åt lite och började läsa Gullivers resor. Men efter ett tjugotal sidor fick jag ge upp för just denna boken, som är tryckt 1954, är skriven på väldigt gammal svenska och är svår att komma in i. Ska se om jag kan få tag på en som är lite nyare.
När det väl va dags att gå och lägga mig så börja det knaka satan i mina stolar och jag, vidskeplig som jag är, var övertygad om att det spöka så sömnen höll på sig ett bra tag.

Idag har det inte hänt så mycket alls. Har dock börjat läsa på Jane Eyre av Charlotte Brontë. För två veckor sen ladda jag hem en miniserie med samma namn och blev så imponerad av serien och karaktären Jane Eyre att jag va tvungen att läsa boken. Har bara läst ungefär 120 sidor och än så länge är den riktigt bra.

Nej nu ska jag återgå till mig läsande. Ha en bra kväll.

God natt!


Ela, jag och Sandra. Tråkigt bara att jag ser så sur ut när dom andra är så glada :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0