Roma, dag 3!

Dagen började med att vi gick upp tidigt för att åka till Vatikanen. Vi visste inte riktigt vart vi skulle gå så vi följde bara strömmen. Då hamna vi på Petersplatsen, riktigt fint. Sen ställde vi oss i kö där vi fick våra väskor kollade och gick igenom en metalldetektor. Efter det hamna vi inne i Peterskyrkan, det är nog något av det häftigaste jag sett. Det va guld, målningar och skulpturer överallt! Man visste inte vart man skulle kolla. Efter vi hade varit där ville vi gå och kolla på Sixtinska kapellet men det vi inte visste innan var att man va tvungen att gå ut utanför för att komma dit. Så vi gick dit och kolla och då va där ungefär 1 km lång kö. Hade vi bara vetat att det va där vi skulle gå hade vi ju gått dit först men icke. Där va nämligen ingen kö när vi kom på morgonen. Så vi skippa det, ingen av oss orka stå i den kön. Hade nog seriöst tagit 2 eller 3 timmar. Vi tog oss en glass sen hoppa vi på metron tillbaka till Sandra.

Hos Sandra bytade vi bara om snabbt, gick till affären och handla jordgubbar, öl och vin sen bar det av till en park i närheten. Det va underbart väder och minst 30 grader varmt. Jag hade redan bränt mina axlar lite dagen innan men det tänkte ju inte jag på när vi drog dit. Vi satt där i några timmar och hade det jätte mysigt. Va skönt att bara ha en slappedag när det hade varit full rulle alla andra dagar. När vi kom hem från parken märkte jag att jag bränt mina axlar riktigt ordentligt, va ordentligt röd. Jag skyller på min mor som sa att jag inte skulle behöva något solskydd när jag va där nere :P

På kvällen så piffade vi till oss och sen bar det av till Campo de' Firori, vi satte oss på en uteservering och beställde in lite bubbligt. När kyparen skulle öppna flaskan så pratade han med Sandra på italienska samtidigt så jag antar att han va lite tankspridd. Sen bara hör man PANG! Och kyparen går därifrån med håller för ögat. Jag såg inte det men dom andra sa att han höll flaskan riktigt nära huvudet. Stackaren. Han kom tillbaka sen och sa att han va okej men hans öga va helt rött och svullet. Kan bara tänka hur det såg ut dagen efter.

När vi hade druckit upp så tog vi en taxi hem. Sandra som är den ända som kan snacka fick sitta där fram. Hon och taxixchauffören snackade rätt mycket och han verkade lite småtänd på henne. Lilly försökte va lite smidig och bokstaverade M-J-A-U-U, men tröga som jag och Elin är trodde vi att hon hade läst det på någon registreringsskylt så vi sa MJAUU skit högt :P Sen när vi skulle hoppa ut ur taxin så säger killen "Bachi bachi" till Sandra, vilket betyder puss puss så han va nog lite tänd på henne. Tyvärr va han typ 40-50 och skallig :P Men trots det så hade vi en riktigt trevlig dag! :D







































































































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0