Ångesten kryper på..

Jag har suttit och tänkt på vad jag ska göra nästa år. Har kollat på kurser på Komvux vilket känns måttligt lockande. Har även suttit och kollat på lediga jobb på arbetsförmedlingen och än så länge har jag inte hittat något som jag nästan ens har en chans att kunna få. Känner mest bara för att åka bort just nu. Kanske borde hänga med Emelie till USA och jobba som au pair trots att jag egentligen hatar barn. Eller hatar är ett starkt ord, vi klickar oftast inte så bra. Som sagt så vill jag bara åka här ifrån men jag vet inte riktigt vad jag ska ta vägen. Känner mig rätt så dålig just nu, jag har fan inga skills what so ever. Jag kan djur men det hjälper mig fan inte ett  jävla skit i den riktiga världen. Där finns knappt några jobb inom det. Varför ska det alltid vara så? Man kan antingen välja att utbilda sig till något som det finns gott om jobb inom eller så kan man utbilda sig till det man verkligen brinner för. Känns som det sällan överlappar varandra. Just nu känner jag att det va ett jävligt dåligt val av mig att välja att utbilda mig till något jag brinner för. Hade jag kunnat få göra precis vad jag ville hade jag bara velat va omringad av djur dagarna i ända, inom vilket område är inte så viktigt. Bara jag hade trivts och djuren hade trivts så hade jag varit nöjd.

Nej nu ska jag fan sluta klaga och fortsätta mitt sökande, kände bara att jag behövde skriva av mig lite.

God kväll.

Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Tävling på bloggen. Vinn en ridhjälm!!

Åk som Au-pair. tänkt om du hittar värsta miljonären i usa ;) typ som hemmafruarna i hollywood.

2009-12-29 @ 11:15:28
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0